
Swedish GT med två Lotus
Swedish GT med två Lotus
Även om startfältet är lite klent imorgon, 10 bilar anmälda i två klasser till Swedish GT, kan vi glädja oss åt två Lotus på startlinjen. Dels en Evora GT4 som den här helgen rattas av Göransson/Bernadotte och en Exige från Nibor racing 

Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Swedish GT med två Lotus
Två andraplatser i GTB blev det för Bernadotte/Björk i helgens körningar på Gälleråsen 

Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Swedish GT med två Lotus
Jag var på Gelleråsen och såg race 2 igår och kan bara konstatera att Carl-Philip fortsätter att imponera. Startade 5:a och var precis bakom andra bil, som var ledande Ginettan i GTB när det var dags för depåstopp. Ted Björk kom ut före Ginettan och ledde GTB och var totaltvåa med nästan hela rakan som marginal. Av någon anledning, så drabbades Ted av ett ”stop-and-go” straff och kom ut som fyra i GTB. Han ”rundade” dock två Porschar - lätt som en plätt - och slutade tvåa i klassen och trea totalt. Riktigt bra jobbat under de omständigheterna.
Evoran är överlägsen i de kurviga partierna. Tyvärr saknas det lite kraft på rakan där en Porsche nog tar igen 2-3 meter.
(Antar - men vet inte - att ”stop-and-go” berodde på för kort depåstopp eller speeding i depån)
Evoran är överlägsen i de kurviga partierna. Tyvärr saknas det lite kraft på rakan där en Porsche nog tar igen 2-3 meter.
(Antar - men vet inte - att ”stop-and-go” berodde på för kort depåstopp eller speeding i depån)
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Swedish GT med två Lotus
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst