Kolla om det finns en "recall" på din bil

Här lägger vi in nyheter och officiella meddelanden från Lotus.
Post Reply
User avatar
johannes
Stamgäst
Posts: 35
Joined: Tue 08 Feb, 2005 12:55
Contact:

Post by johannes »

Jeg hadde recall :( ...
det er "Fuel Breather Pipe"... noen som har den samme recall.. eller kjenner detaljene rundt denne recall?? Går ut ifra at det er en liten ting....

Hmm...blir lit vanskelig å få levert inn bilen, siden det ikke er noen lotus forhandler i Norge :(... Men jeg hadde tenkt meg over til Croft i slutten av neste måned,,, kan kanskje ta det da :-D
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Hej Johannes,
Jag har varit med om "Fuel Breather Pipe" recallen, delarna låg ett bra tag nere hos Wendels i väntan på rätt tillfälle att få delen bytt. Men helt plötsligt började det lukta MYCKET bensin, det visade sig vara tid att byta den felaktiga delen ... det slutade med att jag fick den skickad till mig för att jag snabbt skulle kunna byta den.
Slangen går från tanken upp till tanklocket och är felaktigt utförd utan armering varför den inom en snar tid spricker och då får man köra försiktigt tills det är lagat.

Se till att få det fixat omgående, det är inte värt att vänta på att den går sönder.
Anders
Lotus Elise S1 111S
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

boris wrote:Hej Johannes,
Jag har varit med om "Fuel Breather Pipe" recallen, delarna låg ett bra tag nere hos Wendels i väntan på rätt tillfälle att få delen bytt. Men helt plötsligt började det lukta MYCKET bensin, det visade sig vara tid att byta den felaktiga delen ... det slutade med att jag fick den skickad till mig för att jag snabbt skulle kunna byta den.
Slangen går från tanken upp till tanklocket och är felaktigt utförd utan armering varför den inom en snar tid spricker och då får man köra försiktigt tills det är lagat.

Se till att få det fixat omgående, det är inte värt att vänta på att den går sönder.
Hmm... visste jag inte om. Det måste jag kolla TACK!
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Hej Göran,
Jag tror inte att du behöver vara orolig, den felaktiga slangen levererades och monterades på Eliser under tiden Oktober 99 till Januari 01. Men eftersom jag hämtat den uppgiften från nätet så kan det alltid vara bra att kolla upp det med Lotus eller Wendels.
Anders
Lotus Elise S1 111S
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

OK, tack!
Jag kollade om jag hade någon "recall" och enligt Lotus hemsida så fanns ingen på min bil. Att det sedan borde finnas en som Lotus inte erkänner är en annan sak ("red clutch hose").
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest