Speedster Turbo - stannar inte

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
SpeedsterTurbo
Användare
Posts: 3
Joined: Wed 29 Aug, 2018 09:23
Contact:

Speedster Turbo - stannar inte

Post by SpeedsterTurbo »

Hej
Har en Speedster Turbo -05. Brukar låta bilen stå på tomgång någon minut innan jag stänger av, för att kyla turbon.
Men idag glömde jag det, och stängde av med nyckeln direkt. Men motorn stannade inte... Efter att ha testat att stänga av med nyckeln några gånger så stannade dock motorn. Min fråga: någon som vet om det finns en spärr inbyggd, som gör att det inte går att stänga av om motorn är för varm? Jag tror ju att det är något strul med tändlåset eller liknande, men vill bara säkerställa att det inte finns någon liknande intelligent funktion, innan jag börjar gräva i frågan.
mvh
/Joakim
SpeedsterTurbo
Användare
Posts: 3
Joined: Wed 29 Aug, 2018 09:23
Contact:

Re: Speedster Turbo - stannar inte

Post by SpeedsterTurbo »

Verkar vara ett elfel. När jag har bromsen nedtryckt så går det inte att stänga motorn via nyckeln, men har jag bromsen uppsläppt så går det. Enda ändringen jag gjort på senare tid är att byta en trasig lampa bak (som var trasig när jag köpte bilen för några veckor sedan). Detta blir nog svårt att lösa...
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Speedster Turbo - stannar inte

Post by oodsell »

På dessa bilar som består till största delen av aluminium och plast så brukar dålig jordning ge upphov till många konstiga fel. Så att kolla jordningar som ärgat brukar vara en bra början.....
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests