Jag får felkod P0135 (vill minnas att jag såg P0136 en gång också men den hittar jag inte i listorna...) och det ska vara "P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Pre Catalyst)". Det borde väl bara vara att byta den främre lambdasonden då?
Antar att man måste under bilen då? Det är en Elise S2 från 2001.
Bilen har ett Janspeed avgassystem och Hurricane induction kit. Jag fick för mig att katalysatorn är bortplockad men jag har inte kollat. För det sitter väl bara en på dessa bilarna? Som på de flesta andra...
Plockar man bort katalysatorn har jag läst att man kan få felkod på lambdasond, och även om man byter till öppnare avgassystem. Stämmer detta? Han jag köpte bilen av nämnde det också, och att han fått felkod varannan eller var tredje vecka pga detta. Det är bara att plocka bort felkoden, men nu dyker felet upp vid varje kallstart. Lite tråkigt. Det gjorde det inte när jag köpte den.
Den startar alltid, varm som kall. Den rycker lite vid jämn gas på låga varv (stadstrafik) och ibland svajar tomgången. Särskilt när den är kall. Nollar jag felkoden så tycker jag nästan att det blir värre

Vad tror expertisen? Byta lambdasond?