R-Däck

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
User avatar
Patriks
Forumberoende
Posts: 209
Joined: Sun 22 Dec, 2013 19:46
Location: Lerum/Stenkullen
Contact:

Re: R-Däck

Post by Patriks »

Nu är jag ju inte ute för att vara en glädjedödare, men såg just att Toyo Racing i Frankrike säljer en uppsättning Nankang NS 2 R för 345 Euro. De har de bästa priserna jag sett på alla sina Lotusdäck. Har handlat två gånger från dom tidigare, har funkat problemfritt. Frakten går på ca 400 spänn om jag inte minns fel.

http://www.toyoracing.fr/fr/158-pack-na ... lotus.html#/

Hm, nu är det ju ruggigt nära att det flyger iväg ett gäng lusentappar igen... Har dessutom en liten skevhet i två av originalfälgarna som jag hade tänkt skicka för riktning till Fälgfixarna i Helsingborg. Ger i nuläget även efter balansering ändå lite vibrationer i farter över 150-160 (självklart bara på bana :-D ). Men nu börjar jag inse att det nog är läge att skaffa nya fälgar till R-däcken... :shock:
/Patrik
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Re: R-Däck

Post by lahi »

Christopher Zell wrote:Glöm inte att berätta sen hur däcken var.
Har som du bara läst positivt om nankangdäcken, vore kul med fler bra alternativ för våra lättviktare.
Jag berättar när jag testat! Nu kör jag mest inspirerad gatkörning men ambitionen är att prova på bankörningarna nästa år med LCCS. Det ser jag fram emot :-D Jag tror dessa däcken lämpar sig väl för det. Nu har jag i och för sig inte mycket annat att jämföra mot på denna bilen förutom de däck som sitter på nu men jag vet hur de uppför sig i alla fall.
Däcken som är på nu satt där när jag köpte bilen. Bridgestone Potenza 175/55R16 fram och Star Performer 225/45R17 bak. Bakdäcken är "lite" sliriga när det är blött  :bigl:
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Re: R-Däck

Post by lahi »

Patriks wrote:Nu är jag ju inte ute för att vara en glädjedödare, men såg just att Toyo Racing i Frankrike säljer en uppsättning Nankang NS 2 R för 345 Euro. De har de bästa priserna jag sett på alla sina Lotusdäck. Har handlat två gånger från dom tidigare, har funkat problemfritt. Frakten går på ca 400 spänn om jag inte minns fel.

http://www.toyoracing.fr/fr/158-pack-na ... lotus.html#/

Hm, nu är det ju ruggigt nära att det flyger iväg ett gäng lusentappar igen... Har dessutom en liten skevhet i två av originalfälgarna som jag hade tänkt skicka för riktning till Fälgfixarna i Helsingborg. Ger i nuläget även efter balansering ändå lite vibrationer i farter över 150-160 (självklart bara på bana :-D ). Men nu börjar jag inse att det nog är läge att skaffa nya fälgar till R-däcken... :shock:
Haha, skit också  :bigl: Jaja, nästa gång jag handlar däck får det väl bli från Frankrike då. 1300 spänn billigare med frakt för en uppsättning. Tack för länken!

Det är bara att shoppa loss! Jag kan iofs inte säga något om prestandan på däcken ännu men de är snygga där de ligger i garaget.
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
User avatar
Patriks
Forumberoende
Posts: 209
Joined: Sun 22 Dec, 2013 19:46
Location: Lerum/Stenkullen
Contact:

Re: R-Däck

Post by Patriks »

Good looks är ju aldrig fel! :lol:
/Patrik
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests