FIA stol elise/exige

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
User avatar
borg
Stamgäst
Posts: 33
Joined: Sun 30 Mar, 2008 18:18
Location: Lund
Contact:

FIA stol elise/exige

Post by borg »

Någon som har några tips var man kan hitta en FIA godkänd stol till en Exige S1?

Det är trångt som attan så inte många vanliga passar, och så har vi problemet med monteringsskenor och bälstesfästen till på köpet.

Vad jag har hittat är en corbeau stol (samma som lotus säljer?), en kolfilberstol av Reverie. Tillett har något som sägs passa med.
Pontus, Exige S1
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Post by oodsell »

Har du tittat på tråden lite längre ned på sidan som heter: "Hur fästs stol och bälte när man har sportstol?" Där kan du få lite tips. Sedan kan du också titta på tråden under "Säljes" och "Corbeau stol", där Lars H har redogjort för vilka alternativ som finns.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
borg
Stamgäst
Posts: 33
Joined: Sun 30 Mar, 2008 18:18
Location: Lund
Contact:

Post by borg »

Verkar som du hade tur och lyckades hitta en FIA godkända corbeau stol, den som har hål i sidorna för höftbältet. Jag har en annan corbeau redan nu men den har inte det lilla klistermärket från FIA som är ack så viktigt.

Den tjusiga kolfiberstolen som DJ har monterat är definitivt inte FIA godkänd, den har inte ens hål i ryggen för axelremmarna. Men fin är den.
Pontus, Exige S1
peter milton
Forumveteran
Posts: 380
Joined: Wed 27 Jul, 2005 21:58
Location: Karlskrona
Contact:

Post by peter milton »

Har du tittat på SELOC?, där hittar man den stolen till salu ibland.
Fick själv lite panik för 1 1/2 år sedan när jag upptäckte att den inte gjordes längre. Hittade dock en fin beg. hos Kelvedon i UK.
Man sitter som gjuten  :wave:
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 12 guests