däck

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Rasmus Dorsch
Användare
Posts: 3
Joined: Mon 12 Jun, 2006 09:21
Location: Stockholm
Contact:

däck

Post by Rasmus Dorsch »

Har en Lotus Elise och behöver byta framdäck, dom har slitits rätt så ojämnt dessutom så jag kommer att göra en hjulinställning samtidigt.

Vad kan man sätta på för dimension?

Nu sitter orginaldimensioner på....

Några råd, tips, ideér?

Tack
Rasmus
Lotus Elise
User avatar
DJ
Moderator
Posts: 850
Joined: Thu 05 Dec, 2002 08:37
Location: NL
Contact:

Post by DJ »

Vilken Elise? S1 eller S2?
_____________________________________

Daniel
Lotuslös :(
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Hej Rasmus,

Bara byta framdäck :shock: , jag sliter ganska exakt två par bakdäck på ett par framdäck.

Några reflektioner/rekomendationer: Om du har en S1a med original pirellidäcken så rekomenderar jag dig mer än varmt att byta till annat, mina var fruktansvärda när det var lite blött.

Om du sedan funderar på att blanda däckstyper fram och bak, så har jag bara hört negativt om det. Olika däck påverkar väghållningen på olika sätt och för att få en neutral bil vid provocerad körning (läs bana) skulle inte jag våga köra med blandade gummin.

Du har väl kollat erbjudandet under säljes ?

Vad gäller dimensioner så har jag 195/50R15 fram på min s1 111s med origingalfälgar, men fälgarna skiljer på olika modeller och då inte bara enbart mellan s1 och s2.
Anders
Lotus Elise S1 111S
Rasmus Dorsch
Användare
Posts: 3
Joined: Mon 12 Jun, 2006 09:21
Location: Stockholm
Contact:

Post by Rasmus Dorsch »

Hej!

Har tänkt att byta även bak....

Fram sitter pirelli P Zero, 185/55/15 helt slut och katastrofala på blött underlag,
Funderar på att byta till 195/50/15, vad tror du om det?

Bak sitter Uniroyal RTT2, även dom riktigt usla på blött väglag.


Kan inget om däck och har precis skaffat min lotus...

Rasmus
boris wrote:Hej Rasmus,

Bara byta framdäck :shock: , jag sliter ganska exakt två par bakdäck på ett par framdäck.

Några reflektioner/rekomendationer: Om du har en S1a med original pirellidäcken så rekomenderar jag dig mer än varmt att byta till annat, mina var fruktansvärda när det var lite blött.

Om du sedan funderar på tt blanda däckstyper fram och bak, så har jag bara hört negativt om det. Olika däck påverkar väghållningen på olika sätt och för att få en neutral bil vid provocerad körning (läs bana) skulle inte jag våga köra med blandade gummin.

Du har väl kollat erbjudandet under säljes ?

Vad gäller dimensioner så har jag 195/50R15 fram på min s1 111s med origingalfälgar, men fälgarna skiljer på olika modeller och då inte bara enbart mellan s1 och s2.
Lotus Elise
Rasmus Dorsch
Användare
Posts: 3
Joined: Mon 12 Jun, 2006 09:21
Location: Stockholm
Contact:

Post by Rasmus Dorsch »

Har en Elise från 1998,

Rasmus
DJ wrote:Vilken Elise? S1 eller S2?
Lotus Elise
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests