Planeringsmöte inför Englandsresa våren 04.

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran
Posts: 643
Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
Location: Genarp, Skåne.
Contact:

Planeringsmöte inför Englandsresa våren 04.

Post by EXCEL,PATRIK. »

Lördagen den 15 November är det ett planeringsmöte inför vår resa till öriket. Vi träffas hemma hos Lars Hansson i Hörby kl 14:30.
Meningen är att vi i all enkelhet träffas för att diskutera vad vi ska och vill göra på en tur till England och så klart när vi ska åka.
Alla som vill vara med är välkomna att komma med förslag på bra turer, barer tillbehörsfirmor andra bil tillverkare osv.
Skriv en rad och tala om vad ni tycker, och om ni vill vara med på mötet och resan eller bara det ena.
 :beer:
Må gott.
Patrik.
:flag:
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

skulle inte ni till Gocarten? det är samma dag nämligen
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Mikael !

Som jag noterat tidigare så ska jag vara i skogen den förmiddagen.
Det kanske är en illa vald dag med tanke på LCCS go-cart evenemang, men det är ej helt lätt att hitta lediga helgtider i almanackan när intressen och familj fått sitt. Men man kan ju trots allt lämna synpunkter på Englandsresans förläggning både i tid och rum via telefon eller mejl.

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Patrik !

Vi ses i morgon eller hur ? Sannolikt kommer Stefan Österlind från Lund (gul Elise -00) också. Kommer kanske fler ?

hälsn

Lars H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

kan tyvärr inte imorgon...
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Mikael !

Lovar att hålla dig underrättad !

hälsn

Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Post by Rickard »

Blev det något planerings möte !?

I sånna fall, vad kom ni fram till ?
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Rickard !

Yes. Det blev ett planeringsmöte. Tre klubbmedlemmar deltog vilket väl innebär att demokratin kanske ej blev av folkomröstningskvalitet. Dock kunde vi någotsånär enas om mycket lösa ramar för en resa till England (med målet Norwich och där befintliga attraktiviteter). Vi fann att det var någon gån kring vecka 20 som skulle vara lämpligast. Jag fick i uppdrag att forska kring färjeförbindelser, Göteborg eller Esbjerg ?, samt att kolla om påfärd och avfärd från färjorna skulle kunna vara något problem för rejält sänkta bilar. Vissa har ju en frigång på cirka 10 cm. Om någon av forumets läsare vet något om detta så tas informationen tacksamt emot.
Patrik lovade att han skulle skriva en blänkare kring resan här på LCCS forum (fast nu verkar det som om jag har åtminstone delvis har förekommit honom) samt kontakta redaktören för Winners Choice för en snar artikel kring den planerade resan.

Hälsningar

Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

Här finns länk för färjan:
http://www.dfdsseaways.se/

Göteborg-Newcastle

Priserna verkar vettiga också
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Mikael !

Tack för tipset !
Ska kolla.

hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Atariman
Forumberoende
Posts: 190
Joined: Mon 17 Feb, 2003 20:15
Location: Stockholm
Contact:

Post by Atariman »

Lars_Hansson wrote:samt att kolla om påfärd och avfärd från färjorna skulle kunna vara något problem för rejält sänkta bilar. Vissa har ju en frigång på cirka 10 cm. Om någon av forumets läsare vet något om detta så tas informationen tacksamt emot.
Hej Lars,

Just de här färjorna har jag inte använt mig av, men då jag i somras tog bilfärjan mellan Italien och Grekland så lät de oss med sportbilar (ett par Ferraris och min bil) vänta tills alla andra bilar kört på. Detta för att låta båten "sänkas" så mkt som möjligt för att på så sätt underlätta för oss vid på- och avfart. Sedan var det backa ombord som gällde - men det gick utan några problem. Personalen ombord har säkerligen vanan inne när det gäller sådant här.

Förutom att vi slapp skrapa underreden och spoilers så var fördelen förstås att vi fick åka av först när vi kom fram - och på så sätt slapp både koloxidförgiftning ombord på färjan och dessutom hade öppna vägar framför oss...tänk dig c:a 20 mil slät asfalt på vägar à la Stelviopasset... Do I need to say more? :-D
:flag:
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Christer !

Det låter ju verkligen som en trevlig erfarenhet. Både med de utmärkta vägarna men också med den förstående behandlingen från däckspersonalen. Kanske ett bra exempel på "positiv särbehandling" ? Fast med tanke på att det du relaterar utspelade sig i Italien med italienarnas omvittnade förtjusning i sportbilar, inte minst röda sådana, så kanske man ej ska dra den självklara slutsatsen att man av motsvarande däckspersonal i Esbjerg eller Göteborg kan räkna med samma entusiastiska tillmötesgående ? Eller nu är jag kanske onödigt negativ ?
Tyvärr verkar det dock ibland som om "bella maccina" (eller hur italienarna stavar det) på våra breddgrader ofta väcker avund och andra negativa känslor. Men jag tror att detta kanske drabbar Porscheåkare oftare än Lotusåkare. Hm, får väl göra en vetenskaplig undersökning av detta spörsmål. Tror du man kan få ett statligt bidrag till att införskaffa en Porsche Turbo eller en Ferrari Maranello för attt på djupet kunna göra en jämförande studie av detta samhällsproblem ?

hälsningar

Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests