40th Anniversary Tour

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Nu har bekräftan på anmälningar skickats ut. Om du skickat in anmälan men inte fått denna bekräftelse v.v. kontakta Stefan på telefon 0723-201 269.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Ett tips som kommit in gällande resan till Tyskland är att ta färjan från Göteborg till Kiel istället för att köra genom Sverige och Danmark. Då slipper man den potentiella flaskhalsen Rödby-Puttgarden iallafall.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Graf Orlok »

Om man åker genom Trelleborg borde man väl även kunna åka färja mellan Trelle och Travemünde? Borde man kunna tjäna in resan genom Danmark på...
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Graf Orlok wrote:Om man åker genom Trelleborg borde man väl även kunna åka färja mellan Trelle och Travemünde? Borde man kunna tjäna in resan genom Danmark på...
Ja, men du får köra ungefär så långt söderut i Sverige som möjligt. Dock slipper du Rödby-Puttgarden. Om du skall plocka upp Olle på vägen så kanske Göteborg-Kiel passar bättre. Men om ni ses i Lund eller Malmö så fungerar Trelleborg-Travemünde bra.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Göran »

Tycker ni om att köra...... :lol: ....så tar vägen över Öresundsbron och Bältbroarna inte längre tid än över Rödby. Körsträckan blir 14 mil längre, men som sagt, tycker ni om att köra så..... :lol:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Graf Orlok »

Jag kommer vara i Karlskrona i Juli, så sträckan Karlskrona - Hoek Van Holland är 112 mil, och kör jag till Malmö eller Trelle kommer jag ner till ca 75 - 85 mil. Och får dessutom en övernattning på båt vilket gör att jag hinner se lite av Lübeck. Olle plockar jag upp på vägen ;)
Jag tycker det är vattentätt!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Graf Orlok wrote:Jag kommer vara i Karlskrona i Juli, så sträckan Karlskrona - Hoek Van Holland är 112 mil, och kör jag till Malmö eller Trelle kommer jag ner till ca 75 - 85 mil. Och får dessutom en övernattning på båt vilket gör att jag hinner se lite av Lübeck. Olle plockar jag upp på vägen ;)
Jag tycker det är vattentätt!
Låter som en bra plan  :up:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Phil S1
Användare
Posts: 14
Joined: Tue 12 Apr, 2016 19:41
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Phil S1 »

Hi to everyone in the Lotus Car Club of Sweden  :wave:
I thought I would register on your forum to welcome those of you who will be making the intrepid road trip to the UK and particularly those of you who will be joining MLOC for Lotus in the Peak (LitP) at Chatsworth House on the 16th/17th July. We're really excited to hear you will be joining us. Last year we had a couple visit us from France in their Lotus Europe but without doubt you will all be setting a new record for the greatest distance travelled to attend LitP  :bow:

If there is anything I can help you with in regards to LitP please don't hesitate to ask.

Kind Regards
Phil
(MLOC username - Phil S1)
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Graf Orlok »

Thank you Phil!
And welcome to our little gathering here. It will be a pleasure joining you at the Peak this summer. I guess we won't bring as many Lotuses as you and your friends will, but we sure will make it up in sheer miles traveled. See you there!
:flag:

Olle och jag är nu inbokade på färja med TT-line (ttline.com)mellan Trelleborg och Travemünde med ditresa den 9:e klockan 22.00 (framme 07.30) och hemresa den 22:a samma tider. Om någon vill hänga på är det bara att boka. Helt OK priser och så har man ju natthärbärget fixat! Travemünde - Hoek tar dryga 6 timmar (beroende på hastighet :steer: ), klart mycket bättre än de 12 timmar det skulle ta mig att åka via Danmark. Är ni OK-medlemmar får ni dessutom 20% rabatt!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Phil S1
Användare
Posts: 14
Joined: Tue 12 Apr, 2016 19:41
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Phil S1 »

Thanks, we look forward to seeing you all.

By the way, for those of you that use Facebook we also have a Facebook page for LitP this year.
https://www.facebook.com/LotusinthePeak/
Phil S1
Användare
Posts: 14
Joined: Tue 12 Apr, 2016 19:41
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Phil S1 »

I realise that your plan is to head up to Hadrian's wall on Tuesday 19th July but I thought I would make you aware that there is an evening trackday at Donington Park with Lotus on Track on that day too. The event is always well supported by MLOC...and me usually too :steer:
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Nu är samtliga hotell bokade och planering av resrutt pågår för fullt. Många bra förslag har kommit från SELOC-medlemmar. Tack vare Olles gamla kontakter kommer vi även att få VIP-visning på ProDrive  :up:

Glöm inte bort att komma med förslag till spellistan (se tidigare inlägg). Vi skall trots allt vara borta i nästan två veckor och det blir tråkigt att lyssna på samma låt om och om igen :lol:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Finn
Forumveteran
Posts: 438
Joined: Sat 07 Oct, 2006 16:12
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Finn »

Vad jag avundad er som kommer iväg. Rundan ser fantastisk ut. Speciellt om man tar den långa. Jag får hoppas på att komma dit en annan gång…
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by oodsell »

Bara för att göra er som inte följer med lite mer avundsjuka så ska vi på den längre turen besöka en gammal kompis James Hanson, som körde Volvo S60 ihop med Rickard Rydell i ETCC år 2002. Han driver numera en försäljning av exklusiva sport- och racerbilar http://www.speedmastercars.com/, och efter att vi tittat där så ska vi äta lunch på denna exklusiva klubb http://bowcliffehall.co.uk/private-members-club/ :lol:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Nillet »

Jag har letat lite efter vad det finns för trackdays att ansluta till och jag hittar inte så många som passar jättebra.
De som är den 15:e Juli är väl de som passar bäst.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests