Lotus Day och Lotus Festival 2015

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by oodsell »

Joachim,
På fredag på banan kan man köpa enkel lunch. På rallyt under lördagen så ingår lunchmacka och dricka för två personer i rallyavgiften 100kr per bil.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Josen
Forumveteran
Posts: 373
Joined: Wed 20 Jan, 2010 13:31
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Josen »

ok  :up:
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
JohnC
Användare
Posts: 14
Joined: Mon 29 Jun, 2015 20:34
Location: Huskvarna
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by JohnC »

Har anmält mig både till träffen och ansökt om medlemskap idag.  :beer:
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 267
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Håkan B »

JohnC wrote:Har anmält mig både till träffen och ansökt om medlemskap idag.  :beer:
Har fått din anmälan till Festivalen och Kinnekulle!
Bekräftelse kommer, senast måndag :hack:  :up:
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh:
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by oodsell »

Vi har fått in flera anmälningar under veckan och det är ännu inte för sent att anmäla sig till bandagen, rallyt och middagar/övernattning. Kontakta Håkan på stockholm@lccs.nu
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by oodsell »

Nästa helg är det alltså Lotus Festival Sweden på Kinnekulle/Lundsbrunn, men det är också Lotus Festival i England på Brands Hatch, om någon skulle ha vägarna förbi där istället. Vi hoppas på ett 50-tal bilar som deltar hos oss medan de väntar sig kanske 750 bilar i England! Se länken:

http://08yv.mj.am/nl/08yv/138kr.html?a= ... %40lccs.nu
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
AZAD
Forumberoende
Posts: 185
Joined: Tue 24 Feb, 2004 14:45
Location: Sollentuna
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by AZAD »

Nu har jag inte varit på Kinnekulle sen 2002 men stämmer det fortfarande att närmsta mack med 98 oktan är i Lidköping?
Rahel Azad
Lotus Exige Scura -10 SÅLD
Lotus Elise -01 SÅLD
User avatar
Patriks
Forumberoende
Posts: 209
Joined: Sun 22 Dec, 2013 19:46
Location: Lerum/Stenkullen
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Patriks »

Tar troligtvis med mig sonen till bandagen. Han tål inte gluten, kommer det att finnas något glutenfritt käk att köpa för lunchen, eller ska vi ta med eget?
Detta ska ju bli kul, ses på fredag! :steer:
/Patrik
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Nillet »

AZAD wrote:Nu har jag inte varit på Kinnekulle sen 2002 men stämmer det fortfarande att närmsta mack med 98 oktan är i Lidköping?
Jo, så var det när jag var där förra året.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Nillet »

Patriks wrote:Tar troligtvis med mig sonen till bandagen. Han tål inte gluten, kommer det att finnas något glutenfritt käk att köpa för lunchen, eller ska vi ta med eget?
Detta ska ju bli kul, ses på fredag! :steer:
Jag hade inte chansat, kör in i Götene och ät lunch eller ta med mat.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by oodsell »

På fredag på Kinnekulle kommer kiosken i övre depån vara öppen mellan kl 10 - 15. Där ska finnas bl a hamburgare (borde vara glutenfria om ni tar med eget bröd), korv (kanske glutenfria), kaffe, läsk, godis, mm.

För övrigt så har jag idag hämtat två halvtimmes Super8 filmer som förts över till USB-minne. De är från Kinnekulle Sports Car Meeting 1981 och 1982 och det är många Lotus med, och t o m en del bilar och ansikten som fortfarande kan ses i depåerna! En klar nostalgitipp för de som var med på den tiden, och ett sevärt tidsdokument för de yngre. Vi kommer troligen att visa den ena filmen efter middagen på fredag kväll och den andra på lördag kväll, för de som är intresserade.  :bigl:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by oodsell »

Väderprognosen för Lotus Festival ser fortfarande mycket bra ut så vi ser fram emot några riktigt fina dagar. För er som kommer till bandagen på fredag så kan vi säga att ni ska mot Kinne Kleva och ta sikte på den stora silon som syns över hela nejden. När ni kommer in genom grinden så kan ni köra genom den nedre stora parkeringsdepån och igenom tunneln upp till den övre depån, där vi kommer att hålla till hela dagen. Anmälan och förargenomgång hålls i den övre ändan av depåtaket under tidtagningsbyggnaden. VÄLKOMNA!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Håkan.månsson
Användare
Posts: 17
Joined: Fri 28 Feb, 2014 19:12
Location: Kallinge???
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Håkan.månsson »

Mer kör tid på Kinnekulle !!!!!!!!!
Klubb Alfa Romeo har banmöte & CAR Challenge Race 5, 6 ,7 & 8 på Lör 6 Sön.
Jag är medlem i alfa klubben & kommer köra Lotus i grupp A.
Om någon är sugen se alfaromeo.org
CAR Challenge är en trevlig tävlingsform, LOTUS Challenge  :race: vore något att diskutera på årsmötet??
Håkan
User avatar
AZAD
Forumberoende
Posts: 185
Joined: Tue 24 Feb, 2004 14:45
Location: Sollentuna
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by AZAD »

Var precis förbi Preem i götene och dom har 98. Jippie!!
Rahel Azad
Lotus Exige Scura -10 SÅLD
Lotus Elise -01 SÅLD
Finn
Forumveteran
Posts: 438
Joined: Sat 07 Oct, 2006 16:12
Contact:

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Finn »

Fick bilen i går kväll men allt blir för tajt. Jag hinner inte upp. Lite väl sent att anmäla sig ändå... :lol: :-D
Hoppas ni får det bra.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests