Lotus Day Sweden 2014-05-04

Träffar, bankörningar, möten etc.
sebo
Stamgäst
Posts: 82
Joined: Sun 14 Nov, 2010 16:05
Location: malmö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by sebo »

så er det vår igen.
ses alle lotus venner. :steer:  :race:  :up:
motorsport går i blodet.......herligt..
niels hansen,malmö
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Göran »

oodsell wrote:Jag har också kontaktat Ring Knutstorp och bett dem lägga in vår bandag i sitt kalendarium.
Gjort, så nu är jag nöjd :lol:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Skottgroda
Användare
Posts: 21
Joined: Sun 09 Jun, 2013 11:43
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Skottgroda »

Då var även jag anmäld, det blir första ban-dagen med den "lilla kycklingen" :-D
Så nu blir det till att skruva!

Hälsningar
Håkan
:flag:
"Yellow, but no Chicken" Saffron Yellow Lotus Elise 111R -05
Till vardags Honda Civic -19 Diesel
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Göran »

Bara en månad kvar.... :-D
Hur många är anmälda?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
abbe
Forumberoende
Posts: 105
Joined: Thu 30 Jan, 2014 08:05
Location: Lund
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by abbe »

Så fort min bil är godkänd i Sverige så kommer min anmälan.
Peter - Elise SC
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by oodsell »

Vi har ett 50-tal anmälningar så det finns fortfarande platser kvar i alla tre körgrupper. Vi går nu ut till andra sportvagnsklubbar med inbjudan, så har ni några kompisar med andra bilar än Lotus och som ni tror vill vara med så kan de anmäla sig nu.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
abbe
Forumberoende
Posts: 105
Joined: Thu 30 Jan, 2014 08:05
Location: Lund
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by abbe »

Så, då var bilen godkänd!!

Vilken grupp ska jag nu välja? Har aldrig kört innan på bana.
Peter - Elise SC
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by oodsell »

Abbe, då rekommenderar vi grupp C, dvs "nybörjare" som får lite extra instruktion.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by oodsell »

Det finns fortfarande några platser kvar i alla tre körgrupper. Tag chansen att köra på Sveriges roligaste bana med din Lotus och få instruktioner av erfarna instruktörer. Vi kommer också att erbjuda möjlighet att köra med passagerare, vilket brukar vara uppskattat av anhöriga och kompisar. Kolla också om du har någon kompis med sportvagn (behöver ej vara Lotus) som vill vara med och köra. Vårt pris 1100 kr för en hel dag är bara runt hälften av vad det brukar kosta att vara med på en bandag med kommersiella arrangörer.

Vi vill också åter påpeka att alla deltagande bilar måste ha en ljudnivå som understiger 95dB. Man kan ha många åsikter om detta, men banorna är tvingade att hålla hårt på denna regel. Problemet är att det inte går att mäta detta innan man kommer till banan, då det mäts under fullgasacceleration 10 meter från bilen. Det kan tyvärr också bli lite olika resultat på olika banor beroende på omgivningen som t ex gräsytor och murar. Det hela blir ju ännu svårare då det finns bilar som i originalskick från fabrik kan överskrida detta värde, och har man monterat trimljuddämpare eller annan luftrenare så kan det bli ännu värre.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
hedegaard
Stamgäst
Posts: 44
Joined: Tue 29 Nov, 2011 21:05
Location: Helsingborg (planteringen)
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by hedegaard »

Behöver ni instruktör  :wave:
Jag har kört lite med mscc och kan bana hyfsat bra

Hälsningar Bjarne Hedegaard Christiansen
Lotus elise nr 16 roadsport c
Lotus Elise s1 (Helga) Roadsport c
Lotus Elise s1 (Viktoria) söndagsbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by oodsell »

Bjarne, vi har engagerat två duktiga instruktörer via Michael Stilling som hjälper oss med genomförandet av dagen, men det finns säkert flera deltagare som gärna tar emot lite instruktion och medåkning av andra erfarna förare. Så du är välkommen om du har tid och lust att komma.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by oodsell »

Som vanligt så blir det några återbud och några sena anmälningar såhär några dagar före träffen. Det innebär att vi har ett fåtal platser kvar i alla tre grupper, så vi kan ta emot några bilar till. Vädret ser ju ut att bli riktigt bra, så det finns ingen ursäkt att inte komma om du har en fungerande bil! Organisationskommittén är på plats redan på lördag kväll i stuga nr 9 på Knutstorp, så kom gärna förbi en stund om ni kommer redan på lördag.  :beer:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Sam
Stamgäst
Posts: 36
Joined: Sun 02 Aug, 2009 00:17
Location: Helsingborg
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Sam »

Tyvärr ingen körning för mej i år.
Har inte haft tid att ens få ut Lotusen i år och den står fortfarande obesiktigad i garaget :(
Lycka till alla och bra väder verkar det som,ta det lugnt :steer:
Sammy Nilsson/HBG
Hans A
Användare
Posts: 16
Joined: Sun 30 Sep, 2007 12:54
Location: Lund
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Hans A »

Hej,

Är det någon av er som skall vara med på banträffen som har ett lock till ett expansionskärl för en Elise (S1 och troligen tidiga S2?) som jag kan få låna alternativt köpa?. Jag har nyss insett att mitt lock öppnar vid för lågt tryck och det hade varit skönt att få detta fixat till banträffen.

Hälsningar Hans
Elise S1
Super Seven
Fischer Fury
Cat7even
Forumveteran
Posts: 516
Joined: Mon 08 Nov, 2010 09:22
Location: Uppsala
Contact:

Re: Lotus Day Sweden 2014-05-04

Post by Cat7even »

Skall inte ner men har extra i bilen....om du kan få någon att åka förbi i Uppsala så kan de ta med....
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 26 guests