testdag?

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
mageri
Stamgäst
Posts: 91
Joined: Wed 25 Jun, 2003 20:51
Location: oskarshamn
Contact:

testdag?

Post by mageri »

hej alla vänner!

nu är espriten färdig och jag vill mer än gärna ut och testköra på bana och se hur man lyckats (elr misslyckats?!)

undrar ifall LCCS har nått arrangemang på tex sviestad, anderstorp elr knutstorp(banor som jag testat innan) typ juli augusti.....?
GÄRNA med "värstingporschar" och "spagettiferraris"

skulle åxo vilja veta hur lotusfolket ser på "tunade" lotusar?
vill gärna ha en diskussion om det.....jag menar de finns bara ca 340st av modellen man har OCH man ska vårda den mycket ömt.

vad de gäller min så är utseendet oförändrat förutom att den är lägre och har två 4" utblås i mitten bak, men motorn har däremot fått sej en rejäl uppgradering i form av kullagrad turbo med kapacitet för 450hk(ej sämre bottenvrid pga modernare konstruktion!), avlastningsventil, progressiv tryckregulator som ökar bränsle kapaciteten till 420hk, dubbel laddkyl (fram/bak)+ elpump, ställbart laddtryck(max ej utprovat men 1,5bar fungerar bra), blue race code chip, ram air, 3" raka rör 300mm burk utan kat m.m
övrigt: förstärkt koppling + stålomspunna slangar, ställbara dämpare (höjd o hårdhet), 320mm brembo fram (dodge viper), EBC röda belägg bak.....

vet inte om jag är omogen (tror inte det) men killarna med ferrari 360 (solbrända, med klet i håret pillandes med en dator vid bilen "tror att alla glor" vilket dom flesta gör elr porschar som "äger" banorna (finns en tråd på forumet om det)....... dessa vill jag "jävlas" med. :steer:

jag menar givetvis inget illa med porschar och ferraris  :nono: utan vill bara ha skoj med dessa bilar.  :up:

glad midsommar!!

mvh
magnus
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna
Contact:

Post by Joakim »

Om du tittar i evenemangskalendern( usch vilket lång ord) så ser du att Lccs kommer att köra på Sviesta den 24-25 juli!

Syns där!

:steer:
joakim
SE highwing
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 26 guests