Gotland Ring Track Days

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
kotten
Forumveteran
Posts: 567
Joined: Fri 25 Oct, 2002 08:23
Location: Linköping
Contact:

Post by kotten »

Har nu fått svar från GR och det är en gammal formulering som finns kvar på deras sida. Det är alltås helt OK att komma dit med R-däck. :-D

När åker vi?  :up:
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

kotten wrote:Har nu fått svar från GR och det är en gammal formulering som finns kvar på deras sida. Det är alltås helt OK att komma dit med R-däck. :-D

När åker vi?  :up:
Jag har preliminärbokat färja och banplats till den 28 aug eftersom det verkade vara det mest gångbara datumet (se tidigare inlägg).
Personligen skulle jag dock kunna tänka mig den 31/7, eftersom den 28 aug är sista OS-helgen då förmodligen en massa intressanta finaler går av stapeln. Men om flera vill den 28 aug så kommer jag då, eftersom det är roligare att åka tillsammans med fler Lotus:ar.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Jag har full förståelse för att OS helgen konkurrerar 28/8, som det ser ut idag så funkar tyvärr inte 31/7 för mig.
Men vi kan hålla planen vid liv och se om fler visar sitt intresse för endera datumet vad det lider, under tiden jag låter min prel.bokade båtbiljet för augusti helgen ligga kvar.
Anders
Lotus Elise S1 111S
Guest

Post by Guest »

Har pratat med en kille som var där för 2-3 veckor sedan. Var tydligen totalt värdelöst. Drygt 1 km bana var lagd. Finns inga curbs, avåkningzoner etc. Var sand över hela banan, samtidigt som det hela tiden blåste in ny sand/grus. De fick köra helt gratis, men tyckte det var så dåligt så de körde endast 2 varv.
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Ja det talar ju sitt eget språk, nån annan som varit där eller hört något ?

Flygbilderna här http://rejsa.nu/bana_info.asp?gotland visar mycket riktigt en kort bana.
Anders
Lotus Elise S1 111S
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

Tack!
Det här måste kollas NOGA!!!
Jag tänker ju inte åka dit för dyra pengar om Peter's uppgifter stämmer (vilket jag iofs inte ifrågasätter). Men GR-grabbarna hävdar att hela norra slingan är öppen och det är den man kör på ...........
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
kotten
Forumveteran
Posts: 567
Joined: Fri 25 Oct, 2002 08:23
Location: Linköping
Contact:

Post by kotten »

Det vore kanon om du kunde kontrollera detta. Jag är fortfarande sugen att följa med den 28-aug

Vart skall ni bo förresten?
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

Jag ska kolla!

Jag har bokat Strand Hotell i Visby.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
kotten
Forumveteran
Posts: 567
Joined: Fri 25 Oct, 2002 08:23
Location: Linköping
Contact:

Post by kotten »

Har du någon aning om hur många vi är just nu som skall med? Skall du Göran ha med dig familjen?
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

kotten wrote:Har du någon aning om hur många vi är just nu som skall med? Skall du Göran ha med dig familjen?
Jag har ingen annan info än som finns i den här tråden, dvs Boris och jag har bokningar på färja etc. Admin (vs Peter) har sagt att han ev. är intresserad.

Ja, Yvonne följer med till Gotland, men kommer kanske inte med till Ringen eftersom hon har en gammal skolkamrat i Visby.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
PeterGR
Användare
Posts: 2
Joined: Mon 28 Jun, 2004 16:43
Contact:

Gotland Ring Status

Post by PeterGR »

Jag fick idag ett mail från Göran Forslund med en direkt fråga angående banans status - och anser det bäst att direkt i detta forum förklara banans status och hur löpande byggtidtabell ser ut...

Vi har idag 3,2km asfalterad bana som vi benämner Nordslingan. Nordslingan består av två delslingor där den första delen (1,4km) är helt färdig med asfalt, kerbs, avåkningszoner, kantmålat etc. Resterande av de 3,2km saknar per idag det s.k. topplagret dvs ett tunnare lager av en slätare asfalt - dock är det en asfalterad, jämn och fullt körbar bana. Denna del saknar ännu kerbs, som inte kan gjutas före det att topplagret finns på plats.

Under nästa vecka kommer asfaltering att ske av den andra slingan samt depåytor och in- och utfartsvägar. Innan dess hoppas vi att kanterna runt hela banan är klara och att vi kan köra ut sand i avåkningszonerna.

Kan också nämnas att de bilder som finns på bl.a rejsa.nu inte är de mest aktuella utan kommer från i höstas.

Jag kan bara beklaga om någon av de som besökt oss är missnöjd med anläggningen. Vi har under juni haft flera klubbar som besökt oss och också arrangerat två kördagar för Lelleträffen - den stora majoriteten har istället berömt banan och också haft förståelse för att det ännu saknas stora kringfasciliteter.

De som önskar mer information om Gotland Ring är välkomna att ringa eller maila mig. Jag passar också på att önska alla välkomna att köra på Gotland Ring under detta och kommande år. :steer:

Med vänliga hälsningar
Peter Långfors
Gotland Ring

peter@gotlandring.com
070-740 35 64
Guest

Post by Guest »

Peter!

Bra att du kunde räta ut några frågetecken. Kommer hela "Nordslingan" vara helt klar till slutet av augusti?

PS Mycket bra kundservice!
PeterGR
Användare
Posts: 2
Joined: Mon 28 Jun, 2004 16:43
Contact:

Gotland Ring Status

Post by PeterGR »

Vi hoppas kunna genomföra banbesiktning av FIA/Bilsportförbundet senast i slutet av augusti för att ha banan godkänd och klar inför tävlingarna i höst dvs bl.a SLC och 9-timmars.

Oavsett, banan kommer att vara fullt ut körbar - det som kan komma att återstå är ytterligare däckvallar etc för att banan ska godkännas.

Jag passar också på att nämna att vi under våra track days har rabatt hos Destination Gotland på färjeresorna. Ange att ni bokar för ett Gotland Ring evenemang så ska ni få er rabatt, det ska även gå att korrigera i efterhand. Dock kan det ibland strula då vi ännu inte fått igång alla rabattsystem - blir det problem ska ni prata direkt med Inger Stenberg på bokningen för Destination Gotland.

Hälsningar
Peter
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

För att vara helt säker skickade jag följande mail till Peter på GR:

Tack Peter för dina svar direkt på LCCS hemsida/forum.

Bara för att vara helt säker så vill jag att du bekräftar att den 28
augusti kommer vi att köra hela 3,2 km slingan som då är asfalterad
också med ett topplager.
Var det rätt uppfattat?

Mvh
Göran

.... och fick följande svar:

Hej Göran,

Jag tyckte att det var lika bra att redovisa aktuell status på banan direkt
på er hemsida för att undvika alla rykten.

Vi asfalterar topplager på andra slingan och depå samt in- och utfart under
nästa vecka. Därefter är hela Nordslingan fullt klar, så 28 augusti är det
absolut hela slingan vi kör på.

Hälsningar
Peter


Därmed har jag bestämt mig för att fullfölja planerna att åka den 28 aug.
Det vore kul om ni bekräftade att jag får sällskap.
:steer: :flag:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Jag är är forftarande bokad, skall bli kul! Sviestad ser svårt ut för mig så jag får nog se fram mot detta istället.
Anders
Lotus Elise S1 111S
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests